zaterdag, oktober 07, 2006

voetbalkwis


Eerst een anekdote.
Enkele jaren geleden moest ik gastheer spelen voor een groep ouderen die uitgenodigd waren in een businessloge van Beerschot. Het eten was middelmatig, de match al evenzeer, zodat er ruimte was voor wat gesjouwel. Ik wilde net aan één van de oudere heren die nog maar net de loge binnen was gekomen -te laat waarschijnlijk- vragen of ie óók een ticket gewonnen had met onze wedstrijd, toen één van de andere gasten op hem afliep.
"De Rik seg. Mor allé. De Rik komt ier gewoon mee naar de match kijken."
Nu wist ik wel dat er een "special guest" was uitgenodigd. Maar wist ik veel dat dat Rik Coppens zou zijn. Of hoe zo'n kandidaat grootste Belg er dan wel uitziet.

Om maar te zeggen hoeveel ik van voetbal ken. En dat u mij hier niet snel moet verwachten. Maar als u Coppens wel kan herkennen (en ook nog weet na welke interland hij door een buitenlandse krant hij werd uitgeroepen tot "beste midvoor van de wereld") dan kan u dat gaan bewijzen op 4 november op Beerschot. Dan vindt daar de voorronde van de grootste voetbalkwis van Vlaanderen plaats.

Ps: Ter verdediging: ik mag dan niets van voetbalgeschiedenis kennen, ooit was ik als rechtsback bekend als "de muur van Wijnegem"

Geen opmerkingen: