zaterdag, oktober 14, 2006

dokter


Kijk: normaal vind ik het prima dat het Kiel een volksbuurt is.
Het zorgt voor het unieke karakter van de wijk, de buren babbelen nog graag, de vrolijke chaos, …, u weet wel.
Maar wanneer ik het niet meer gezellig vind, is wanneer je dat allemaal samen propt in de wachtzaal van de dokter.
Meer dan twee uur heb ik moeten wachten vooraleer de dokter naar mijn keelontsteking kon kijken.
En omdat er nog maar één vrije stoel was in de overvolle wachtzaal had ik geen keuze dan me naast een man te zetten wiens jas helemaal bedekt was met hondenharen. Zo rook hij ook: naar hond. Godzijdank was hij al vrij snel aan de beurt, zodat ik mij kon concentreren op de conversaties van de andere aanwezigen.
Met als hoogtepunt het moment dat drie oude dames over hun kwaaltjes begonnen keuvelen. En omdat in een volksbuurt niemand uit de boot mag vallen, ook mij daarbij wilden betrekken: "Daar hebt u nog geen last van zeker hé meneer? Een blaasverzakking?"

Geen opmerkingen: